RETURER
Du kan returnera varor inom 14 dagar efter att du mottagit dem. Produkten måste vara i väsentligt oförändrat skick, vilket innebär oanvänd, oskadad och i sådant skick att den kan säljas till ny kund utan prisavdrag. Om produkten är oanvänd kan du ångra köpet. Kontakta oss via formuläret "Kontakta oss" och ange ditt ordernummer så sänder vi över korrekt returinformation. Som kund ombessörjer du utskrift av dom frakthandlingar vi tillhandahåller.
- Retur inom Sverige:
Myr Outdoor ombesörjer frakthandlingar. Observera att returfraktkostnaden (f.n. 100 kr) dras av från det återbetalade beloppet. Kontakta oss via formuläret "Kontakta oss" och ange ditt ordernummer så sänder vi över korrekt returinformation. Vid sändningar 2-5 kg debiteras dras 250 kr från det återbetalade beloppet.
- Retur inom EU och USA:
Kunden ombesörjer returfrakten. Kontakta oss via formuläret "Kontakta oss" och ange ditt ordernummer så sänder vi över korrekt returinformation.
Kom ihåg att ha ordernummer och spårningsnummer tillgängligt vid frågor om returen. Notera att det kan ta 2–7 dagar för vårt lager att behandla och godkänna din retur. Därefter återbetalar vi ditt köp. Observera att returfraktkostnaden (f.n. 200 kr under 2 kg)
ANDRING AV BESTÄLLNING
Det är vanligtvis inte möjligt att ändra en beställning efter att den har lagts. Om beställningen ännu inte har bekräftats eller skickats, kontakta kundtjänst på hej@myroutdoor.se. för att se om vi kan genomföra ändringen. Om det inte är möjligt måste du vänta på leveransen och returnera varan enligt vår returpolicy.
En beställning kan avbrytas innan den skickas. Om du redan fått en leveransbekräftelse, informera oss om du önskar returnera hela eller delar av beställningen inom 14 dagar från leveransdagen. Priset återbetalas när varan har mottagits av oss.
ÅTERBETALNINGAR
Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet. Kreditkortsköp återbetalas till kortet, och e-betalningar återbetalas till kontot. Detta kan ta 5–30 arbetsdagar, beroende på din banks handläggningstid.
RETURHANTERING
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp för både oanvända och använda produkter, dock ej för förbrukningsvaror. För att utnyttja garantin behöver produkten vara i ursprungligt skick med intakta etiketter och förpackning. Returvaror får inte visa tecken på användning, och beställningsnummer krävs. Vid skador på produkten ska fotobevis bifogas.
REKLAMATIONER
Om varan har ett fabrikationsfel kan vi:
1. Laga produkten
2. Erbjuda en kostnadsfri ersättningsvara
3. Återbetala enligt nyttoavdrag (35% efter en säsongs användning, 50% efter ytterligare en säsong).
Fraktkostnader för reklamationer täcks av oss. Observera att normalt slitage inte omfattas av reklamationsrätten.
ERSÄTTNINGSVARA
Vid defekt, fel storlek eller skada ersätter vi produkten. För byten, kontakta hej@myroutdoor.se
EJ UTLÖSTA PAKET
En avgift på 150 kr debiteras för outlösta paket. Endast delvis återbetalning ges för beställningar som inte hämtas ut.
PERSONLIG GRAYVR
Observera att ångerrätten inte gäller för produkter som har anpassats specifikt efter kundens önskemål, exempelvis handskar med personlig bränngravyr. Då dessa produkter har en tydlig personlig prägel och inte kan säljas vidare, omfattas de av undantaget i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Läs mer om undantag från ångerrätten
Enligt 11 § lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler gäller inte ångerrätten för varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel.